''Your da one - del 6'

NÄSTNÄSTA DAG ~ MICHAELAS PERSPEKTIV


Det var den första mars. Lindas födelsedag. Jag packade ner mina sista grejen som jag skulle ha med till London. Igår följde Niall med mig och hämtade ut mina pengar och jag köpte en egen lägenhet då. Fast mina föräldrar vet inte om något, och jag tänker inte berätta. Linda började nog bli orolig för att jag inte ringt henne och sagt grattis. Åtminstone Sofie är nog hos henne och firar. När jag packat klart slängde jag upp väskan på min axel och började gå ut ur lägenheten.

________________________________________________________________________________________________

David är michaelas bror  ,han bor i London  och ä 24 år och har två barn och en jätte snygg fru som heter Amy.

______________________________________________________________________________________________


MICHAELAS PERSPEKTIV

Jag tog ut min mobil ur fickan och sen track jag sakta Lindas nummer .
''Hej '' säger jag
''Hej vet du vad det är för dag idag '' säger hon och börjar skratta
''grattis '' säger jag och börjar gråta
''vad är det gumman ''hör man Linda säga  i mobilen
Jag la på mobilen och stoppade in min väska i bilen och tänkte på hur länga jag inte hade träffat David .
Efter ett tag kände jag hur jag hade ont i magen , jag tänkte efter och efter ett tag tog jag upp mobilen och ringde  mamma.
''Hej mamma'' sa jag och kollade runt
''Hej gumman''
''mamma du vet David ringde mig och sa om jag kunde komma och hälsa på honom''
Efter en lång tystnad så svarade hon.
''Ja det får du men hur länge ska du vara där'''
''ehh.. typ en månad
''okey'' säger mamma glatt
'Jag har redan beställt billjeten och jag åker om två timmor ''
''Aha okey men vi hörs av i London ''
''mm ' mumlar jag
_______________________________________________________________________________
förlåt om det blev lite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0