''Your da one - del 3''

NÄSTA DAG / MICHAELAS PERSPEKTIV
Jag vaknade av att mamma kom och väckte mig.
''Upp med dig älskling''säger mamma med morgon röst
''Ja vänta ''säger jag och gäspar
Linda hade redan vaknat , hon kom där med en jätte söt klänning och sa till min
''Haru glömt bort att vi ska till konserten ''med ett jätte stort leende
''Nej hur skulle jag kuna glöma bort det ''sa jag och gäspar igen
Linda började skratta , det gjorde mamma med.
''Du Michaela du måste upp för konserten börjar om fyra timmar så det är bäst att du skinda dig ''säger mamma
Mm mumlar jag och vill lägga mig igen men  istället går jag in i badrummet och tar en dusch.
efter jag gick ut ur duschen tog jag på mig min klänning jag skulle ha på konserten .
Jag lockade mitt hår och sminkade mig . Efter en stund när jag blev färdig så plingade det på dörren , jag gick med snabba steg och öppnade dörren .Det var Sofie, hon var jätte söt. Hon hade en jätte söt klänning på sig ,plattat hår och lite smink på sig.
''Hej'' säger jag och kramar om henne
'Hej ''säger hon och ser att Linda står bakom mig
Hon säger hej till Linda och krama om henne. Jag hade alldrig sätt att Sofie var glad när hon träffade Linda ,  men dena gången var hon det .
'' du vet väll att vi måste gå nu ''säger jag men lugn röst
''ja jag vet ''säger Sofie
''vem skjutsar oss'' säger Linda
''min pappa ''säger Sofie med ett leende
Efter en stund tog jag på mig en jeans jacka och gick ut.
Linda och Sofie hade nästan likadan jacka men Linda hade jeans och Sofie hade lud.
Jag hoppade in i bilen och tog ut min mobil ifrån min lilla handväska jag hade med mig .
Jag såg att jag hade fott massa sms ifrån Sofie, på ena stog det så här
''Hej darling jag är så glad att Linda ska komma till konserten med oss''jag blev chokad och la ifrån mobilen.
Efter typ 10 min var vi framme .
Det var många som köade men vi hade beställt att vi skulle stå längst fram,jag såg några tjejer som rökte , jag började hosta och joggade lite framåt.
NÄR KONSERTEN HADE BÖRJAT/MICHAELAS PERSPEKTIV
Linda och Sofie började skrika när dom gick upp på scenen , jag stog där helt tyst och kollade in i Nialls ögon , dom var så fina .
Efter första låten började dom sjunga one thing . Jag hoppade och dansade.Efter låten blev det tyst bara för Niall skulle välja en tjej som skulle gå på date med honom.Jag blev röd om kinderna .
_____________________________________________________________________
vem är det Niall kommer välja ? kommentera om ni gillar den
"Vill du sova över?" frågade jag och kollade på klockan den var redan 13:00. "Snabbt tiden går!" fnissade jag.
"Haha, ja. Men jag måste gå hem och packa ju!" säger Linda och suckar.
"Oj! Just det.." skrattar jag med världens fejkaste skratt.
Vi gick ut till koridorren och jag sa hejdå, så länge.
"Tänk dig att få gå på konsert.." utbrast jag och skrattade.
"Haha, jaa!" Linda svarade med ett fint leende.
____________________________________________________________________________
deras klänningar
http://www.google.se/imgres?q=festkl%C3%A4nningar&start=235&um=1&hl=sv&sa=N&biw=1366&bih=618&tbm=isch&tbnid=K0KuLFXY52U20M:&imgrefurl=http://damernasvarld.se/art/229880/39_underbara_festklnningar/&docid=gHFr166YKSNtHM&imgurl=http://static.feber.se/article_images/21/84/11/218411_980.jpg&w=980&h=512&ei=4jVJT7vYNsjL0QX2zOStDg&zoom=1&chk=sbg&iact=rc&dur=446&sig=&page=8&tbnh=99&tbnw=189&ndsp=31&ved=1t:429,r:8,s:235&tx=91&ty=0

den i mitten är Michaelas den mot vänster Lindas och den mot höger Sofies
_____________________________________________________________________________
NÄSTA DAG / MICHAELAS PERSPEKTIV
Jag vaknade av att mamma kom och väckte mig.
''Upp med dig älskling''säger mamma med morgon röst
''Ja vänta ''säger jag och gäspar
Linda hade redan vaknat , hon kom där med en jätte söt klänning och sa till min
''Haru glömt bort att vi ska till konserten ''med ett jätte stort leende
''Nej hur skulle jag kuna glöma bort det ''sa jag och gäspar igen
Linda började skratta , det gjorde mamma med.
''Du Michaela du måste upp för konserten börjar om fyra timmar så det är bäst att du skinda dig ''säger mamma
Mm mumlar jag och vill lägga mig igen men  istället går jag in i badrummet och tar en dusch.
efter jag gick ut ur duschen tog jag på mig min klänning jag skulle ha på konserten .
Jag lockade mitt hår och sminkade mig . Efter en stund när jag blev färdig så plingade det på dörren , jag gick med snabba steg och öppnade dörren .Det var Sofie, hon var jätte söt. Hon hade en jätte söt klänning på sig ,plattat hår och lite smink på sig.
''Hej'' säger jag och kramar om henne
'Hej ''säger hon och ser att Linda står bakom mig
Hon säger hej till Linda och krama om henne. Jag hade alldrig sätt att Sofie var glad när hon träffade Linda ,  men dena gången var hon det .
'' du vet väll att vi måste gå nu ''säger jag men lugn röst
''ja jag vet ''säger Sofie
''vem skjutsar oss'' säger Linda
''min pappa ''säger Sofie med ett leende
Efter en stund tog jag på mig en jeans jacka och gick ut.
Linda och Sofie hade nästan likadan jacka men Linda hade jeans och Sofie hade lud.
Jag hoppade in i bilen och tog ut min mobil ifrån min lilla handväska jag hade med mig .
Jag såg att jag hade fott massa sms ifrån Sofie, på ena stog det så här
''Hej darling jag är så glad att Linda ska komma till konserten med oss''jag blev chokad och la ifrån mobilen.
Efter typ 10 min var vi framme .
Det var många som köade men vi hade beställt att vi skulle stå längst fram,jag såg några tjejer som rökte , jag började hosta och joggade lite framåt.
NÄR KONSERTEN HADE BÖRJAT/MICHAELAS PERSPEKTIV
Linda och Sofie började skrika när dom gick upp på scenen , jag stog där helt tyst och kollade in i Nialls ögon , dom var så fina .
Efter första låten började dom sjunga one thing . Jag hoppade och dansade.Efter låten blev det tyst bara för Niall skulle välja en tjej som skulle gå på date med honom.Jag blev röd om kinderna .
_____________________________________________________________________
vem är det Niall kommer välja ? kommentera om ni gillar den

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0