"Your Da One - Del 2''

Det stod "@swedenloves1D hey! det var kul! vi syns på konserten den 15onde! xx" Jag hoppade upp från stolen och skrek. Min mamma kom fort inrusandes.
"Har något hänt?" frågade hon oroligt och såg undrandes på mig. Jag nickade glatt.
"Niall har svarat på min tweet!" skrek jag och hoppade upp och ner glatt. Mamma skrattade och höll sig på bröstet.
"Åh, trodde något hade hänt dig älskling!" Jag skrattade och schasade ut henne. Sen satte jag mig ner igen och svarade fort på tweeten. "Jaaaa, såklart jag kommer! xx"







Linda 19


MICHAELAS PERSPEKTIV


Jag stängde datorn gick och packade så länge sms:ade jag Sofie.
''Halllooo darling, vad görs är skit nervös!'' Efter några sekunder kom det ett sms av Sofie.
''Jag med, vad görs då?'' Jag svarade. ''packar hehhe är seg men ändå haha durå? :3''
Jag hörde att det knackade på dörren jag gick och öppnade dörren och såg att det va Linda, min andra bästis som jag brukar umgås ofta när Sofie inte var i skolan, bara för att Sofie inte gillar Linda kan jag inte umgås med henne ofta jag tycker det är synd för hon har ingen och vara med.
"Hej" sa Linda när jag öppnade dörren.
"Hej!" svarade jag och kollar lite snett.
"Jag hörde att du & Sofie skulle gå på konsert imorgon.."
"Mm.." mumlade jag.
"Roligt.." sa hon och kollade omkring.
"Sätt dig." sa jag och pekade på en stol. "Kommer snart, ska bara hämta en sak."

LINDAS PERSPEKTIV
Jag kollade lite runt i rummet det var jätte stort. Hon hade massa One Direction affischer.
Sedan såg jag att hennes mobil började darra till. Jag gick försiktigt och såg att det var ett sms ifrån Sofie. Det stod ''haha okey jag är redan färdig längtar tills imon det är så roligt bara vi två bara vi kan inte fatta det.'' Jag suckade och såg att Michaela kom.
"Eheh.. Michaela.. för jag hänga med till konserten?" frågade jag oroligt.
"Jag vet faktiskt inte, jag skulle vilja det men Sofie vet jag inte.."
Jag såg att hennes glada min blev till en ledsen min.
Efter en lång tystnad så avbröt Michaelas mobil, som ringde.
'Det är Sofie!' mimade Michaela och log brett.

MICHAELAS PERSPEKTIV

"Hej.." säger jag med mummel fast mitt leende var fortfarande klistrat.
"Tjoo!" säger Sofie glatt.
"Eh.. Du.."
"Vadå?" säger Sofie och det lät som hennes leende inte fanns kvar längre.
"Får Linda.. hänga med till konserten?" sa jag jättesnabbt, vet faktiskt inte om hon riktigt hörde.
"Hm.. Okej.. Jag kanske kan lära känna henne lite bättre!" skrattade Sofie.
"Yeeey!" sa jag och började själv att skratta.
"Syns imorgon!"
"Jarå!"

Jag kollade på Linda och log stort. Hon fick hänga med.
Vi dansade runt och runt nästan i en halv timma vi stannade till när jag kom på att hon måste ju beställa biljetten.
"Just det, haha, vi hade glömt det bara för att vi blev så glada över att jag skulle hänga med" sa Linda och kramade om mig.
Jag gick och tog min macbook som låg vid soffan, jag öppnade den och loggade in på twitter jag skrev till Niall "vad händer? xx." Efter en stund så loggade jag ut och gick in på SAS och beställde en biljett till Linda, hon var så snäll.

"Vill du sova över?" frågade jag och kollade på klockan den var redan 13:00. "Snabbt tiden går!" fnissade jag.
"Haha, ja. Men jag måste gå hem och packa ju!" säger Linda och suckar.
"Oj! Just det.." skrattar jag med världens fejkaste skratt.
Vi gick ut till koridorren och jag sa hejdå, så länge.
"Tänk dig att få gå på konsert.." utbrast jag och skrattade.
"Haha, jaa!" Linda svarade med ett fint leende.


Förlåt om det blev lite men kanske gör mer imon. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0