"Your Da One - Del 1"

Föreställ dig att du heter Michaela och verkligen älskar One Direction. Du har precis fyllt arton och äntligen får du  chansen att träffa One Direction...
Sofie          18 år                                              Michaela 18 år
_____________________________________________________________________________________
MICHAELAS PERSPEKTIV

Jag såg på biljetterna som Sofie, min bästa vän, höll framför mig.
"O-o-ne Di-irection?!" brast jag ut i ett glädjeskrik. Sofie nickade och skrattade. "Omg Sofie! Helt otroligt!"
"Jag vet! Mamma kom med dem idag och sa att jag fick ta med vem jag ville!" fnissade Sofie och hoppade glatt    runt med mig. Jag var så lycklig. Äntligen skulle dem komma på konsert till Sverige. Jag kände hur min  mobil darrade i fickan. Låten var en av One Direction, Moments. Jag drog upp den och kollade på displayen. Det  stod "Mamma". Jag klickade på luren och svarade med ett "hallå."
"Åh hej gumman! Varför är du så glad då?" svarade mamma i luren. Jag skrek ett glädjeskrik.
"MAMMA! JAG SKA GÅ PÅ ONE DIRECTION KONSERT!" Jag kunde knappt andas. Det tystnade i luren. "Hallå?"
"Åh gud vad roligt älskling! När är det?" svarade mamma efter en stund.
"Imorgon..." Jag fnissade när jag såg på hur Sofie hoppade runt och slängde sig på sin studsmatta.
"Imorgon? Åh.. Det går nog bra." Hörde jag mamma i luren. Vi sa hejdå och jag slängde mobilen på gräset.
"Jag måste åka hem.." sa jag till Sofie och log snett. Hon nickade och kramade om mig. Jag tog min cykel och  började cykla hem. När jag kom hem sprang jag fort upp till mitt rum som var fullproppat med massa One  Direction saker. Det var allt mellan affischer till tröjor, väskor till koppar. Jag satte mig fort vid mitt skrivbord och  satte på datorn. När den äntligen sattes på, efter flera år, så loggade jag in på Twitter för att se om Niall  hade tweetat något. Det stod "@swedenloves1D hey! det var kul! vi syns på konserten den 15onde! xx" Jag  hoppade upp från stolen och skrek. Min mamma kom fort inrusandes.
"Har något hänt?" frågade hon oroligt och såg undrandes på mig. Jag nickade glatt.
"Niall har svarat på min tweet!" skrek jag och hoppade upp och ner glatt. Mamma skrattade och höll sig på       bröstet.
"Åh, trodde något hade hänt dig älskling!" Jag skrattade och schasade ut henne. Sen satte jag mig ner igen och  svarade fort på tweeten. "Jaaaa, såklart jag kommer! xx"

Så, nu har jag, Elin, börjat på novellen och Frida kommer nog lägga upp del 2 ikväll! Lite kort i början men man  vill ju inte avslöja föööör mycket! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0